Utveckla nya eller befintliga tjänster

Att kontinuerligt utvärdera, förbättra och komplettera tjänster och produkter är en överlevnadsstrategi och nödvändighet för att stå sig i dagens globala konkurrens.

Vi har bred och djup branscherfarenhet och expertis inom tjänste- och produktutveckling med både nya och befintliga tjänster och produkter. Genom user research-metodik, service design, omvärldsanalys och konceptutveckling designar, utvecklar och genomför vi tjänste- och produktstratgier som levererar attraktiva användarvänliga upplevelser.

Vi hjälper företag att paketera och sälja det kunderna faktiskt behöver och vill ha, på rätt sätt, helt enkelt.

Vi hjälper dig med:

  • Produktstrategi

  • Konceptutveckling

  • Service design

  • User research

  • Omvärldsanalys

  • Kundresor

  • Prototyping

  • Användarupplevelse

  • Interaktionsdesign

  • UX copy

Är du vår nya löneninja?

När våra medarbetare har frågor kring hantering av utlägg, semesterdagar, föräldraledighet, vabb, sjukdagar, traktamente eller liknande – då är du vår go-to person! Ingen fråga är för dum, inget hinder är för stort. Du har stenkoll på de här bitarna och det du inte kan, det tar du reda på. För du är som oss; du älskar att lyssna, fråga, testa och våga ­– att lära dig och utvecklas. Visst är det en grym känsla?

Som löneadministratör är du en del av bolagets hjärta och är regelbundet i kontakt med både medarbetare och ledare i organisationen.

I ROLLEN INGÅR:

  • administration av lönerna för Black Lizzy Group AB med tillhörande fem dotterbolag (totalt 60 anställda)

  • hantering av tidrapporter

  • handpåläggning av uträkning för lön genom Excel

  • utveckling och hantering av personalförmåner

  • pensionshantering tillsammans med bolagets partner

  • utläggshantering och redovisning

  • arbete med arbetsgivarintyg

  • kontroll av semesterdagar och frånvaro

Du ansvarar för rapporter kring sjukfrånvaro, semesterlöneskulder och pensionsavgifter. Du arbetar nära COO, du har löpande kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan och Skatteverket och du skickar lönestatistik till institut såsom Statistiska Centralbyrån. 

 

I nära samarbete med vårt rekryteringsteam är du också vår klippa och vårt stöd i onboardingen av nyanställda. Där backar du upp med information om tidrapportering, problemlösning gällande felaktiga löneutbetalningar, knasiga tidrapporter, försvunna kvitton, posthantering  – du ”för faktan till bordet” och har koll. Vi litar på dig!

Lite lugnare perioder varvas med mer intensiva och där emellan handlar det om att vara delaktig och närvarande i andra delar rörande HR, ekonomi och lön i organisationen.

DET HÄR HAR DU:

  • minst två års erfarenhet från liknande arbete

  • goda kunskaper i svenska och engelska, både talat och skrivet

  • vassa skills i Excel och en vana att arbeta i löneverktyg

  • lätt för att samarbeta

  • kanske: spetskompetens inom pension, skatteregler, arbetsrätt eller avtal och lagar? Det är nämligen meriterande!

Tjänsten är på heltid, 40 h/v med sex månaders provanställning med målet att gå över i tillsvidareanställning.

 

Du hör till BLK LZY-kontoret i Stockholm (men vi jobbar och ses digitalt tills vidare under pandemin).

SÅ HÄR ANSÖKER DU:

 

Skicka personligt brev och CV till signe.hagerman@blacklizzy.se. Vi går igenom ansökningarna löpande.

FRÅGOR?

 

Hör av dig till Signe Hagerman, rekryteringsansvarig, på adressen ovan alternativt på tel 073-673 54 71.